Τετάρτη 30 Ιουνίου 2010

Τα κουτσαβάκια - Ο έλεγχος



Για την δράση αυτών των ευυπόληπτων "κυρίων" διαβάσαμε στο α΄μέρος

Τον έλεγχο αυτών των ανθρώπων προσπάθησε να πάρει το Ελληνικό κράτος από την αρχή.

Ο Δημητριάδης, στις αρχές της βασιλείας του Γεωργίου του Α’. Έκανε συστηματικές επιδρομές μέσα στα απρόσιτα στέκια των Κουτσαβάκηδων. Σε αντίδραση όμως εκείνοι, δολοφόνησαν μέσα στην πλατεία του Δημοπρατηρίου, τον γραμματέα της αστυνομίας, Λύτρα. Επακολούθησε απ’ τον Δημητριάδη η άλωση του υπόγειου καταγωγίου του Μαούφαρη, που αποτελούσε την φωλιά των Κουτσαβάκηδων. Μέσα εκεί, έπειτα από κυριολεκτική μάχη, συνελήφθησαν και οι κρυμμένοι δολοφόνοι του Λύτρα. Αποτέλεσμα όμως ήταν να επαναστατήσει κυριολεκτικά η συνοικία του Ψειρή, απ’ όπου η αστυνομία αναγκάστηκε να αποσυρθεί τελείως. Οι Κουτσαβάκηδες όμως αποφάσισαν τότε να εκστρατεύσουν κι εναντίον της αστυνομικής διεύθυνσης(!), που τότε ήταν εγκατεστημένη στην πλατεία Κλαυθμώνος. Ο Δημητριάδης πρότεινε στην Κυβέρνηση σκληρά αντίποινα, αλλά ο πρωθυπουργός Βούλγαρης προτίμησε να υποχωρήσει κι αντί άλλου μέτρου, απέλυσε τον αποφασιστικό διευθυντή της αστυνομίας!

Στην συνέχεια ανέλαβε ο
Βρατσάνος, ένας σκληροτράχηλος Ψαριανός, που ο πρωθυπουργός Αλέξανδρος Κουμουνδούρος τον διόρισε διευθυντή, με την ρητή εντολή, ν’ απαλλάξει την Αθήνα απ’ το αίσχος των Κουτσαβάκηδων.
Ο Βρατσάνος δέχτηκε την εντολή. Σ’ αυτό το σημείο μάλιστα, τον ενθάρρυνε αποτελεσματικά και η σύζυγός του, η ιστορική Φλωρού, γυναίκα ατρόμητη και εξασκημένη η ίδια στα όπλα. Χειριζόταν δε η Φλωρού, το πιστόλι και την καραμπίνα, σαν έμπειρος πολεμιστής.
Ο Βρατσάνος θέλησε να διασπάσει τον αντίπαλο, προσλαμβάνοντας ως αστυνομικούς και μερικούς Κούτσαβους. Το πείραμά του όμως απέτυχε, γιατί σύντομα εκείνοι άρχισαν να συνεργάζονται με τους «συναδέλφους» τους, εξαπατώντας την αστυνομία. Ο θαρραλέος διευθυντής κατέφυγε τότε σε συστηματικές επιδρομές μέσα στο βασίλειο των κακοποιών, όπου συχνά διακινδύνευε κι αυτή τη ζωή του.

Τελικά όμως, οι πολιτικοί προστάτες των Κουτσαβάκηδων πέτυχαν την αντικατάσταση του αποφασιστικού Βρανάτσου.

Αυτός όμως που τελείωσε τους Κουτσαβάκηδες ήταν ο αστυνομικός διευθυντής Δημήτριος Μπαϊρακτάρης .

Για την επίθεσή του εναντίων των Κουτσαβάκηδων, δεν διέθετε συνεπώς ύποπτους και απείθαρχους «αστυνομικούς κλητήρες». Διέθετε τώρα σκληρούς Ευζώνους κι αφοσιωμένους πυροβολητές, που μάλιστα τους διάλεγε ο ίδιος.

Αυτός λοιπόν χρησιμοποίησε ένα μέσο για την παράκαμψή τους , την ηθική τους απαξίωση με εργαλεία τέσσερα:

Α. Μπαλτά
Β. Ψαλίδι (τεράστια βλαχοψαλίδα)
Γ. Βαριοπούλα
Δ Ξουράφι


Έτσι λοιπόν η σύλληψη του Κουτσαβάκη ακολουθείτο από:

Α. Την μετατροπή του τακουνάτου παπουτσιού τους σε ίσιο παπούτσι χωρίς τακούνι με τον μπαλτά.

Β. Το κόψιμο του μισού μουστακιού με ξυράφι, έτσι υποχρεωνόταν ο κουτσαβάκης να ξυρίσει ο ίδιος το άλλο μισό.

Γ. Έκοβε με το ψαλίδι το μανίκι που δεν φορούσαν, με την δικαιολογία ότι δεν τους χρειάζεται και φυσικά κοβόντουσαν το ζωνάρι και ψαλιδιζόντουσαν τα μαλλιά .

Δ Τους υποχρέωνε να σπάσουν οι ίδιοι με βαριοπούλα την μπιστόλα τους και τα μαχαίρια τους, τα σίδερα πουλιώντουσαν στα παλιατζίδικα.

Μετά από αυτό δεν τους πείραζε κανείς ήταν ελεύθεροι να φύγουν από το Μεντρεσέ που γινόταν η διαδικασία πολλές φορές αυτές οι διαδικασίες γινόντουσαν και δημόσια, υπό το γιούχα των παρευρισκομένων πολιτών που, οι οποίοι ταλαιπωρημένοι και κακοπαθημένοι από αυτή την ιδιόρρυθμη αλητεία «έπαιρναν» την ρεβάνς τους . Ο εξευτελισμός αυτός, ήταν φοβερός, ώστε στο εξής αναγκάζονταν να εξαφανιστούν από προσώπου γης.

Παραθέτω σχετικό τραγούδι :

«Ο Μπαϊρακτάρης μου έκοψε το ένα το μανίκι
Και να ξεχάσω δεν μπορώ , αυτό το ρεζιλίκι
Ο Μπαϊρακτάρης μ έπιασε στο Μεντρεσέ με έκλεισε
Τη σκανδαλιάρα μου έσπασε και το μουστάκι μου έκοψε…….»

Μετά από αυτά ας δούμε και μια ιστορία που περιγράφει με γλαφυρότητα, ένα περιστατικό από το κλίμα του κουτσαβακισμού…….

Στην πλατεία Ψυρρή ο τόπος τρέμει τον Σαρφάγκα, γέροι, νέοι παιδιά, άνδρες γυναίκες, όλοι τρομοκρατημένοι, όταν τα «πίνει» τα παιδιά σταματούν να παίζουν αλλιώς τρώνε ξύλο οι γονείς τους, όταν περάσει κοπέλα την πειράζει και κανείς δεν τολμά να διαμαρτυρηθεί…….. φονιάς, σαματατζής , στην Ομόνοια σκότωσε τον Ζαφείρη τον Μανιάτη μέσα στο λημέρι του και για πόσο πήγε φυλακή γι αυτή την πράξη του 8 μήνες! (από αυτό φαίνεται και η προστασία που είχε από το κράτος)


Ένα μεσημεράκι ένας μεροκαματιάρης επιπλοποιός περνά από του Ψυρρή με την αρραβωνιαστικιά του , ο Σαρφάγκας τα πίνει με εννέα Κουτσαβάκηδες, το βλέπει το ζευγάρι και φωνάζει στην κοπέλα:
«Δεν παρατας τον τζε να ρθεις να κάνουμε γκεζί;», ο επιπλοποιός πάει πιο κει την κοπέλα του και επιστρέφει και με θάρρος λέει στον Σαφράγκα, «Αν δεν το μπορείς το ούζο που πίνεις να μη το πίνεις, τι θάρρεψες τα κορίτσια του κόσμου σαν την λίγδα σου;».
Η προσβολή μεγάλη, τραβά ο Σαφράγκας το κουμπούρι του «Πες της μάνας σου να ετοιμάσει σάβανο και έρχεσαι», ο επιπλοποιός του λέει: «Δεν είστε άντρες, εγώ σίδερο δεν έχω, αλλά αν θες εσύ και η παρέα σου με τα χέρια καθαρίζουμε».
Δέκα προς ένα τους φάνηκε καλοκαιρινή πλακίτσα , έλα όμως που το παλικαράκι ήταν ψωμωμένο, μπουνιά και σηκωμό δεν είχε όποιος την έτρωγε, δύο έφαγε ο Σαφράγκας και ταυλιάστηκε, Μετά περιφρονητικά γύρισε στον επίσης κουτσαβάκη ταβερνιάρη και είπε
«Μάζεψέ τους».

Το γεγονός αυτό έφερε σε δύσκολη θέση το σινάφι των Κουτσαβάκηδων, κινδύνευαν να χάσουν τον έλεγχο της περιοχής, έτσι από την ίδια μέρα έγιναν σατράπηδες ξυλοκοπούσαν τους πάντες, και για να επιβάλουν την κυριαρχία τους ο Σαφράγκας έκανε και το πιο κάτω.

Παρουσιάστηκε στο καφενείο και διέταξε τον καφετζή να κρατήσει τον ναργιλέ του στο μαγαζί και να προσέχει το κάρβουνο του και ο ίδιος τράβηξε ένα μαρκούτσι 20 πήχες μάκρος που διέσχιζε όλη την πλατεία και κάθισε στο κέντρο της και φούμερνε μαζί με δύο τρεις κουτσαβάκηδες ……… ποιος να περάσει πάνω από το μαρκούτσι του Σαφράγκα , μια γριούλα πέρασε χωρίς να το δει και με μια μαγκούρα την ξέρανε στο ξύλο. Τράβηξε μέρες ώσπου ένα απογευματάκι από μακριά φάνηκε ένα αμάξι , ετοιμάστηκε για καυγά αν περνούσε από πάνω ο αμαξάς, το αμάξι σταμάτησε την ρόδα του πάνω στο μαρκούτσι του Σαφράγκα, και από επάνω κατέβηκε ο Μπαϊρακτάρης .

Ο αξιωματικός ήσυχα χωρίς να μιλήσει πλησίασε τον Σαρφάγκα τον άρπαξε από τον λαιμό τον σήκωσε στον αέρα και με το άλλο χέρι του άστραψε καμιά εικοσαριά άγριες σφαλιάρες ίσιες και ανάποδες, τράβηξε από δύο κλωτσιές στους συντρόφους του και του είπε «Ρε Σαφράγκα , επάνω μου δεν έχω ούτε πιστόλι ούτε σουγιά . Τι αντράκι είσαι να σε δέρνουν και να μη ρίχνεις ; Φτου σου ψευτόμαγκα , δειλέ …….» τον άφησε και ήσυχα μπήκε στο αμάξι του και έφυγε.

Στην πλατεία έπεσε σιωπή και μετά από το πρώτο λεπτό που διαδέχτηκε το απρόσμενο ακούστηκε μια κραυγή από παντού «Ααααααααααα Σαφράγκα κάθαρμα!» , ο Σαφράγκας χωρίς μιλιά έφυγε με κατεβασμένο το κεφάλι και τίποτα πια δεν ακούστηκε για λόγου του………. σαν να τον κατάπιε η γη.


Ο Δημήτριος Μπαϊρακτάρης ήταν Έλληνας στρατιωτικός και ο πρώτος αστυνομικός διευθυντής της Αθήνας.
Γεννήθηκε το 1833 στο Αγρίνιο και πέθανε το 1900 στην Αθήνα. Καταγόμενος από Σουλιώτικη οικογένεια κατατάχθηκε στο στρατό το 1848 ως στρατιώτης όπου γρήγορα προάχθηκε σε αξιωματικό του πεζικού. Έλαβε ενεργό μέρος στη Κρητική επανάσταση του 1866 και διέπρεψε σε ανδραγαθίες. Το 1893 όταν συστάθηκε η στρατιωτική αστυνομία, (με τον νόμο ΒΡΠΗ΄ στις 20 Μαρτίου 1893) διορίσθηκε με τον βαθμό του ταγματάρχη Αστυνομικός Διευθυντής Αθηνών αφήνοντας άριστες αναμνήσεις από πλούσια σε αριθμό περιστατικά κατά τον διωγμό των τότε κουτσαβάκηδων που μάστιζαν το κέντρο της Αθήνας.
Το 1897 φέροντας τον βαθμό του συνταγματάρχη ονομάσθηκε ταξίαρχος και με την κήρυξη του Ελληνοτουρκικού πολέμου του 1897 μετέβη στην Άρτα όπου σε ταχύτατο χρόνο συγκρότησε ολόκληρη ταξιαρχία με δυνάμεις πεζικού, μηχανικού, πυροβολικού αλλά και ιππικού καθώς και δύο τάγματα χωροφυλακής και αστυφυλακής (περίπου σύνολο 7.000 αξιωματικοί και οπλίτες). Με την δύναμη αυτή και με τη βοήθεια μιας ακόμη ταξιαρχίας (του Γκολφινόπουλου) συνήψε την τριήμερη μάχη του Γριμπόβου (από 30 Απριλίου μέχρι και 2 Μαΐου 1897) κατά την οποία και διακρίθηκε για την ανδραγαθία του περιτρέχοντας στη πρώτη γραμμή του πυρός εμψυχώνοντας τους άνδρες του.
Αποστρατεύθηκε στις 10 Μαρτίου του 1900 προαχθείς σε υποστράτηγο, όπου και πέθανε λίγους μήνες μετά.

Τρίτη 29 Ιουνίου 2010

Τα κουτσαβάκια



ΑΘΗΝΑ 19ος αιώνας:

Δρόμοι: Κυρίως χωματόδρομοι, χωρίς φωτισμό (που και που κάποιο φανάρι ασετιλίνης κι αυτό στα πολύ κεντρικά μέρη) , πνιγμένοι στην λάσπη τον χειμώνα και την σκόνη το καλοκαίρι. Η συγκοινωνία λοιπόν ήταν αξιοθρήνητη άμαξες , λαντρώ μόνιππα για τους λίγους , αραμπάδες , σούστες κάρα για την μεσαία τάξη, γαϊδουράκια και φυσικά τα ποδαράκια του για τον λαό, φυσικά όλα αυτά τα ζώα αποπατούσαν στους δρόμους και οι Αθηναίοι τσαλαβουτούσαν στο ζωικό σκατολοίδη.

Κατοικίες : Όλα ήταν σπάνια ακόμα και στις εύπορες οικογένειες, λίγο φως , λίγη θέρμανση, λίγα ρούχα, λίγη καθαριότητα.

Αγορά: Η εμπορική ζωή περιορίζεται σε πολύ λίγα μαγαζιά και σ αυτά οι όροι υγιεινής ήταν ανύπαρκτοι πχ κρέατα σε τσιγκέλια και η μύγα κοπάδι επάνω και όλα γίνονται από γυρολόγους που διαλαλούν το εμπόρευμά τους πχ η πώληση του γάλακτος γινόταν με άρμεγμα "παρουσία" του πελάτη της κατσίκας, γαϊδουράκια με όλα τα είδη διερχόντουσαν τους δρόμους και πουλούσαν από κανάτια μέχρι φουρκέτες.

Νερό : Υπήρχε για δύο επίπεδα ανθρώπους :

Α. Οι πλούσιοι αγόραζαν στην Αθήνα «Υδωρ Αμαρουσίου» και στον Πειραιά νερό Πόρου προς πενήντα λεπτά το σταμνί από νερουλάδες.


Β. Ο λαός έπαιρναν το νεράκι τους από πηγάδια, εκεί μαζευόντουσαν στάμνες , βαρελάκια κλπ μέσα συλλογής και οι καυγάδες για το ζήτημα της σειράς γινόταν το έλα να δεις, ή από διανομές που γινόταν με οχήματα (σούστες) δύο φορές την εβδομάδα που διαρκούσαν κανένα δίωρο.

Από αυτά αντιλαμβάνεσαι ότι η προσωπική υγιεινή ήταν μια πολύ μακρινή υπόθεση για τους Έλληνες.

Σε αυτό το σκηνικό αναπτύχθηκε μια κατηγορία νονών που ταλαιπωρούσαν τους δυστηχείς Έλληνες τα…………κουτσαβάκια.

ΤΑ ΚΟΥΤΣΑΒΑΚΙΑ

Ήταν περιθωριακά/ταραχοποιά στοιχεία είχαν δικό τους κώδικα επικοινωνίας και ενδυματολογίας, ονομάστηκαν "κουτσαβάκηδες" και σύχναζαν στα καφενεία της Πλ.Ηρώων στου Ψυρρή και ειδικότερα στου "Καποδίστρια" της οδού Μιαούλη. Τύποι με μακριές μουστάκες, αφόρετο το ένα μανίκι του σακακιού τους και μυτερά παπούτσια σουβλιστά που η άκρη της γύριζε στριφογυριστά προς τα πάνω, ήταν εγκατεστημένοι στα φτωχόσπιτα του Ψυρρή . Σύμφωνα με μία εκδοχή ο λόγος που είχαν αφόρετο το μανίκι του σακακιού τους ήταν για να προλάβουν σε περίπτωση επίθεσης από μέλος άλλης συμμορίας να τυλίξουν το χέρι τους και να το προτάξουν για να προστατευτούν από το μαχαίρωμα (αφού τα αλληλομαχαιρώματα ήταν σύνηθες φαινόμενο).

Η εφημερίδα "Ακρόπολις" αναφέρει πως ονομάστηκαν "κουτσαβάκηδες" επειδή κούτσαιναν εξ αιτίας τραύματος που έγινε δήθεν σε συμπλοκή με την αστυνομία. Μια άλλη εκδοχή σύμφωνα με την εφημερίδα "Σκρίπ" είναι πως το όνομα το πήραν από έναν Πειραιώτη, τον Δημήτρη Κουτσαβάκη, έναν καβγατζή δεκανέα του ιππικού ο οποίος έγινε αρχηγός παρέας που κατέβαιναν κάθε τόσο στην Αγορά και στις συνοικίες κι' έσπαζαν στο ξύλο τους πρώην... συναδέλφους τους.

Πέραν τούτων όμως υπήρχαν και οι τραμπούκοι που χρησιμοποιούντο από τους πολιτικούς για να επιβάλουν δυναμικά τις απόψεις τους, οι Αθηναίοι του 1890 στέναζαν από τους εν λόγω παρακρατικούς.

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Φορούσαν μαύρο σακάκι, αλλά το φορούσαν μόνο απ’ το αριστερό μανίκι.
Είχαν ριγέ χρωματιστό παντελόνι, που ήταν πολύ φαρδύ στα σκέλη, αλλά και πολύ στενό στους αστράγαλους. Στη μέση τους είχαν ζωσμένο ένα πολύ πλατύ και πολύπτυχο ζωνάρι, όπου τοποθετούσαν, τόσο τα όπλα τους (συνήθως κουμπούρες ή φοβερές αμφίστομες κάμες), όσο και τα καπνιστικά τους είδη. Στο κεφάλι φορούσαν μια μαύρη ρεπούμπλικα, με πλατύ όμως πένθος που το αποκαλούσαν «θλίψη» ή «χλίψη». Υποτίθετο, ότι το πένθος αυτό το όφειλαν στον ανύπαρκτο θάνατο κάποιου συγγενούς ή στενού φίλου, που κι εκείνος κατά την έκφραση του Θουκυδίδη «εσιδηροφόρει» σαν αυτούς, που ήταν κι εκείνος «μάγκας βαρύς κι ασήκωτος», που φορούσε αναρριχτό σακάκι, αλλά και είχε πέσει νεκρός κατά την εκτέλεση κάποιας γενναίας πράξης, αλησμόνητο θύμα για στιγμές γεμάτες φιλότιμο.

Τα παπούτσια τους ήταν παράδοξα. Ήταν στιβάλια με ψηλό τακούνι, να ρολάρει νόμισμα από κάτω, στενά και μυτερά, που έπρεπε να είναι ανορθωμένα μπροστά στην άκρη, σαν ρύγχος. Κι έπρεπε να είναι πολύ τριζάτα.

Τα μαλλιά τους ήταν πλούσια, κατέβαιναν ως τα μάτια, αφημένα με περίτεχνη αμέλεια και ήταν πάντα αλειμμένα με χοιρινό λίπος, που αποτελούσε το κύριο καλλυντικό των τύπων εκείνων.
Τα μουστάκια τους ήταν άφθονα, στριμμένα στις άκρες κι ενώνονταν με τις άλλες τρίχες στα μάγουλα, ενώ δεν διατηρούσαν πραγματικά γένια.

Οι Κουτσαβάκηδες βάδιζαν λικνιστά, με το κεφάλι ελαφρά σκυμμένο προς τα δεξιά και κουνώντας τα χέρια τους. Είχαν σχεδόν πάντα, ύφος βλοσυρό. Κάθε τόσο όμως αναστέναζαν, θέλοντας να δείξουν ότι έκρυβαν στην καρδιά τους κάποιο βαρύ «ντέρτι», δηλαδή στενοχώρια.
Όταν κάθονταν στα καφενεία, έβγαζαν το ένα παπούτσι (πράγμα εύκολο, γιατί τα στιβάλια ήταν με λάστιχο) και τοποθετούσαν έπειτα το γυμνό πόδι ορθογώνια στο ύψος του γόνατος του άλλου ποδιού. Συνήθως όμως κάρφωναν και την κάμα τους πάνω στο ξύλινο τραπέζι, επίδειξη και σύμβολο εφεδρικού δυναμισμού για άμεση δράση.

Αλλοίμονο στον περαστικό διαβάτη που θα τους κοίταζε (κατά την κρίση τους) χωρίς τον απαιτούμενο σεβασμό. Συχνά άπλωναν μπροστά στην καρέκλα τους και πάνω στο έδαφος, την άκρη του μακριού ζωναριού τους. Κι ορμούσαν με φονικές διαθέσεις εναντίον εκείνου που θα τολμούσε να το πατήσει. Απ’ αυτή τη συνήθεια γεννήθηκε και η φράση
«Απλώνει το ζωνάρι του για καβγά».

Οι κακοποιοί εκείνοι, σκληροί, αδίστακτοι, αλλά και θρασύδειλοι, έκαναν κάθε είδους κακουργίες, που συνήθως έμειναν ατιμώρητες. Κανένας δεν τολμούσε να αντιδράσει. Και το έγκλημα, μικρό ή μεγάλο, φανερό ή κρυφό, παρέμεινε ατιμώρητο, ενώ οι φορείς του πρόβαλλαν σαν πρόσωπα ηρωικά.

Συνεχίζετε ....


Ονοματολογία του ..... Σατανά

Μια που ως χώρα πάμε κατά διαόλου τα παρακάτω μάλλον φαίνονται χρήσιμα ....

ΕΩΣΦΟΡΟΣ : Προέρχεται από το «έως»= αυγή και το «φέρω», δηλαδή ο αυγερινός, παραπέμπει στην προπτωτική κατάσταση και σήμερα προσδιορίζει τον διάβολο.

ΔΙΑΒΟΛΟΣ : Δηλαδή αυτός που διαβάλει.

ΣΑΤΑΝΑΣ : Σημαίνει «αντικείμενος», ο αντίθετος.

ΔΑΙΜΟΝΑΣ : Προέρχεται από το ρήμα «δαίω»= καίω δηλαδή ο «εξολοθρευτής’

ΒΕΕΛΖΕΒΟΥΛ : Από το εβραϊκό «Βαάλ – ζεβούλ» που σημαίνει «Κύριος των κακοποιών πνευμάτων».

ΒΕΛΙΑΛ : Από το εβραϊκό «Βελί – γιαάλ» που σημαίνει «ανωφελής », «άχρηστος , «αποστάτης», «ασεβής», « παράνομος».

ΠΕΙΡΑΣΜΟΣ και ΠΕΙΡΑΖΩΝ : Από το έργο που επιτελεί.
ΠΟΝΗΡΟΣ και ΠΝΕΥΜΑ ΠΟΝΗΡΙΑΣ

«ΔΡΑΚΩΝ Ο ΜΕΓΑΣ , ΟΦΙΣ Ο ΑΡΧΑΙΟΣ» : Από την αποκάλυψη (12:9).

«ΑΝΤΙΔΙΚΟΣ» και «ΛΕΟΝΤΑ ΩΡΥΟΜΕΝΟΣ» : Έτσι τον αναφέρει ο Απόστολος Πέτρος (Α Πετρ 5:8).

«ΨΕΥΣΤΗ» και «ΠΑΤΕΡΑ ΤΟΥ ΨΕΥΔΟΥΣ» αλλά και «ΑΝΘΡΩΠΟΚΤΟΝΟ» : Όπως τον ονομάζει ο Χριστός (Ιω 8:44).

«ΑΡΧΟΝΤΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ» : Κατά τον Χριστό (Ιω 14:30,16:11).

«ΑΡΧΟΝΤΑ ΤΗΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ ΤΟΥ ΑΕΡΟΣ» και «ΚΟΣΜΟΚΡΑΤΟΡΑ ΤΟΥ ΣΚΟΤΟΥΣ ΤΟΥ ΑΙΩΝΟΣ ΤΟΥΤΟΥ » : Τον ονομάζει ο Παύλος (Εφ 2-2).

Η έννοια του άρχοντα του κόσμου δεν σημαίνει ότι κυριαρχεί, και η λέξη κόσμος δηλώνει το σαρκικό φρόνημα.

Στον Διάβολο δίδονται και άλλα ονόματα όπως ερπετών, πτηνών ζώων κλπ

«ΟΝΟΚΕΝΤΡΟΣ», ΣΤΡΟΥΘΟΚΑΜΗΛΟΙ», «ΑΚΑΝΘΟΧΟΙΡΟΙ», «ΚΟΥΚΟΥΒΑΓΙΕΣ», «ΑΣΠΊΔΕΣ», «ΒΑΣΙΛΙΣΚΟΙ», ‘ΣΚΟΡΠΙΟΙ» και πλήθος άλλων.

ΜΕΦΙΣΤΟΦΕΛΗΣ : Είναι ο σατανάς που συνοδεύει τον δρ Φάουστ στην τραγωδία του Γκαίτε.


ΣΕΙΤΑΝ ή ΙΜΠΛΙΣ : Στο Ισλάμ θεωρείται ένα ασήμαντο και ανόητο πρόσωπο.

Δευτέρα 28 Ιουνίου 2010

Επιστολή Μακρυγιάννη στον Όθωνα



Διαβάστε την επιστολή σε ελεύθερη βέβαια απόδοση και θα καταλάβετε πόσο επίκαιρη είναι ακόμα και σήμερα!

"Βασιλιά,
Ως αγωνιστής γνώρισα πολλούς άνδρες τίμιους και ανδρείους έτοιμους να θυσιαστούν για την ελευθερία της πατρίδας. Πολλοί από αυτούς σκοτώθηκαν, άλλοι αιχμαλωτίσθηκαν κι άλλοι πληγώθηκαν και τώρα που η πατρίδα είναι ελεύθερη τους βλέπω πολλούς από αυτούς να περπατούν ξυπόλυτοι και να ζητούν βοήθεια. Βλέπω χήρες κι ορφανά να αγανακτούν που η πατρίδα τους πήρε τους άντρες τους.

Εκείνοι που γνωρίζουν και μπορούν να πληροφορήσουν την κυβέρνηση κρύβουν την αλήθεια και λένε στους φτωχούς και τίμιους αγωνιστές ότι η πατρίδα είναι φτωχή ενώ στους ανάξιους κόλακες την παρουσιάζουν ως πλούσια. Αν η χώρα είναι φτωχή θα έπρεπε να είναι για όλους τους πολίτες. Αυτή η αδικία κάνει τους φτωχούς Έλληνες να αγανακτούν κατά της πατρίδας και να βλέπει ο ένας τον άλλο ως εχθρό χειρότερο από τον Τούρκο.

Εγώ Υψηλότατε δεν είμαι άδικος αλλά ως ευαίσθητος σας παρουσιάζω όλη την αλήθεια. Αφού η χώρα είναι φτωχή γιατί να υπάρχουν εκείνοι που παίρνουν πάνω από χίλιες δραχμές; Ζητώ να κοπεί ένα μέρος των μισθών μας και να δοθεί στους δυστυχισμένους. Εγώ όταν πληγώθηκα στους Μύλους του Ναυπλίου, έλαβα δώρο από την πατρίδα 150 δραχμές το μήνα αλλά τώρα λαμβάνω 370. Παρακαλώ να κοπεί αυτός ο μισθός και να μου δοθούν πάλι οι 150 δραχμές που μου πρέπουν και τα υπόλοιπα να δοθούν στους συναγωνιστές μου γιατί οι τύψεις δεν με αφήνουν να κοιμηθώ το βράδυ

Παρακαλώ να γίνει δεκτό το αίτημα μου

Αθήνα 15-12-1834

Ι. Μακρυγιάννης"

Τα συμπεράσματα δικά σας!

Γυναίκες


Γειά και χαρά. Γυναίκες! Ότι και να λέμε εμείς οι άντρες, χωρίς αυτές δεν κάνουμε!
Οι παρακάτω δηλώσεις πάντως που αφορούν τις γυναίκες, έχουν κλέψει την παράσταση και αξίζει να τις διαβάσετε..

Όταν κάποιος σου κλέψει τη γυναίκα,
δεν υπάρχει καλύτερη εκδίκηση από το να τον αφήσεις να την κρατήσει
Sacha Guitry

Μετά το γάµο, άνδρας και γυναίκα γίνονται δύο πλευρές ενός νοµίσµατος, δεν µπορούν να συναντηθούν, αν και ßρίσκονται πάντα µαζί.
Hemant Joshi

Παντρέψου οπωσδήποτε. Αν πάρεις καλή γυναίκα θα είσαι ευτυχισµένος, αλλιώς θα γίνεις φιλόσοφος
Socrates

Οι γυναίκες µας εµπνέουν µεγάλα πράγµατα και µας έµποδίζουν να τα αποκτήσουµε
Dumas

Το µεγάλο ερώτηµα,...που δεν µπόρεσα να απαντήσω....είναι, "Τι θέλει µια γυναίκα;"
Sigmund Freud

Είπα µερικές λέξεις στη γυναίκα µου και µου απάντησε µε µερικές παραγράφους.
Anonymous

"Κάποιοι ρωτούν για το µυστικό του µακροχρόνιου γάµου µου. Διαθέτουµε χρόνο να πηγαίνουµε δυο φορές την εßδοµάδα σ' ένα εστιατόριο. Λίγο φως των κεριών, δείπνο, χαµηλή µουσική και χορό. Εκείνη πηγαίνει τις Τρίτες, εγώ τις Παρασκευές.
Henny Youngman

"Δεν ανησυχώ για την τροµοκρατία. Ηµουν παντρεµένος δυο χρόνια.
Sam Kinison

"Υπάρχει ταχύτερος τρόπος να µεταφέρεις χρήµατα από το´e-banking. Ονοµάζεται γάµος."
James Holt McGavran

Ήµουν άτυχος και µε τις δυο γυναίκες µου. Η πρώτη µ' εγκατέλειψε και η δεύτερη δεν το έκανε.
Patrick Murray

Δυο µυστικά για να κρατήσεις τον γάµο σου:
1. Όταν έχεις άδικο, παραδέξου το,
2. Όταν έχεις δίκιο σώπαινε.
Nash

Ο αποτελεσµατικότερος τρόπος να θυµάσαι τα γενέθλια της γυναίκας σου είναι να τα ξεχάσεις µια φορά.
Anonymous

Ξέρετε τι έκανα πριν παντρευτώ;
Ό,τι µου άρεσε.
Henny Youngman

Η γυναίκα µου κι εγώ ήµασταν ευτυχισµένοι για 20 χρόνια. Μετά συναντηθήκαµε.
Rodney Dangerfield

Η καλή γυναίκα συγχωρεί τον άντρα της όταν αυτή έχει άδικο.
Milton Berle

Ο γάµος είναι ο µοναδικός πόλεµος που κάποιος κοιµάται µε τον εχθρό του.
Anonymous

Κάποιος έßαλε αγγελία και ζητούσε γυναίκα. Την επόµενη µέρα έλαßε 100 γράµµατα. Όλοι του έλεγαν το ίδιο πράγµα: "Μπορείς να πάρεις την δικιά µου."
Anonymous

Πρώτος άντρας (υπερήφανα): "Η γυναίκα µου είναι ένας άγγελος."
Δεύτερος άντρας (λυπηµενα): "Τυχερέ, η δικιά µου ζει ακόµα."

Σάββατο 26 Ιουνίου 2010

Η αργεντινή και οι “αγορές”


Κάποια μέσα διαφήμιζαν εχθές την επάνοδο της αργεντινής στις διεθνείς αγορές μετά τη στάση πληρωμών ομολόγων ύψους 93δις δολαρίων το 2001. Η ακριβής είδηση έλεγε πως το 66% των επενδυτών δέχθηκαν τους όρους της ανταλλαγής (swap). Όσο κι αν έψαξα λοιπόν δεν βρήκα πουθενά γιατί αυτή η είδηση μεταφέρεται ως επάνοδος της αργεντινής στις αγορές.

Το φέσι ύψους 93δις δολαρίων που έβαλε η αργεντινή το 2001, ήταν η μεγαλύτερη στάση πληρωμών που είχε συμβεί ποτέ. Μετά από σκληρές διαπραγματεύσεις και εκβιασμούς, ο περονιστής Νέστορ Κίρχνερ το 2005, έπεισε το 76% των επενδυτών που είχαν αργεντίνικα ομόλογα να τα ανταλλάξουν με άλλα χαμηλότερης αξίας και μεγαλύτερης διάρκειας. Οι κάτοχοι των 70δις δέχθηκαν λοιπόν να πάρουν στην ουσία 25-35% της αξίας των ομολόγων που διέθεταν. Με λίγα λόγια για κάθε δολάριο παλιού ομολόγου, ο επενδυτής έπαιρνε 25-35 σεντς. Κάπου εκεί κοντά (τον γενάρη του 2006), η αργεντινή ξεπλήρωσε και το σύνολο των περίπου 9δις που χρώσταγε στο ΔΝΤ, μια απόφαση περισσότερο πολιτική που ήθελε να δείξει την απεμπλοκή της Αργεντινής από τις βδέλες του ΔΝΤ. Άλλωστε το 2006 ήταν μια χρονιά που το ΔΝΤ έβλεπε τους πελάτες του να μειώνονται δραματικά.

Βλέπετε το “καλό” όνομα του ΔΝΤ είχε γίνει συνείδηση στους περισσότερους πολιτικούς του αναπτυσσόμενου κόσμου μετά το παράδειγμα της ασιατικής κρίσης του 1997. Εκεί, όποια χώρα ακολούθησε τις συμβουλές του ΔΝΤ ή καθυστέρησε δραματικά να ξεφύγει από την κρίση ή βυθίστηκε ακόμη πιο βαθιά. Ο Κίρχνερ λοιπόν, θέλοντας να δείξει πως αλλάζει σελίδα σε αυτή την 20ετή σχέση με το ΔΝΤ, το ξαπόστειλε μια και καλή.

Παρόλαυτα, υπήρχαν περίπου 23δις που άνηκαν σε επενδυτές που δεν δέχθηκαν την αλλαγή των ομολόγων, επιθυμούσαν να εξοφληθούν στο 100% της αξίας τους και εμπόδιζαν κάθε προσπάθεια της Αργεντινής να προσφύγει στις διεθνείς αγορές κεφαλαίου. 9 χρόνια αργότερα λοιπόν, και μετά από σκληρούς εκβιασμούς, το 66% αυτών των 23δις δέχθηκαν μια παρόμοια ανταλλαγή (swap) με αυτή του 2005. Αυτή ήταν και η χθεσινή είδηση. Κάτι πολύ θετικό για την αργεντινή, διότι πια είναι πολύ λίγοι εκείνοι οι ομολογιούχοι (συγκεκριμένα κατέχουν ομόλογα αξίας 6δις) που βάζουν εμπόδια στην πρόσβαση της αργεντινής στις διεθνείς αγορές.

Πόρισμα 1ο: Η αργεντινή τόσα χρόνια αναγκαζόταν να εκδίδει ισοσκελισμένους προϋπολογισμούς, διότι δεν μπορούσε να δανειστεί από το εξωτερικό.

Πόρισμα 2ο: Ακόμα κι αν ξεπεράσει και τα τελευταία εμπόδια, το επιτόκιο που θα χρεωθεί για τα καινούργια ομόλογα θα υπερβαίνει πιθανότατα το ληστρικό 10%.

Πόρισμα 3ο: Παρότι η αργεντινή είχε ανάπτυξη της τάξης του 5%, ο πληθωρισμός συνεχίζει να τρέχει στο 25% κάνοντας δύσκολη κάθε προσπάθεια συσσώρευσης κεφαλαίων στο εσωτερικό.

Πόρισμα 4ο: Θα πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί όταν λέμε πως σε περίπτωση στάσης της Ελλάδας (με χρέος 300δις), η επάνοδός μας στις αγορές θα είναι σύντομη. 10 χρόνια τώρα η αργεντινή δεν το έχει καταφέρει, εκτός εάν θεωρούμε πλησιέστερο παράδειγμα για την ελλάδα την πυρηνική Ρωσία και τη στάση του 1998.


techiechan.com

Το Μνημόνιο παραβιάζει τα ανθρώπινα δικαιώματα


Ποιες αρχές παραβιάζουν τα μέτρα που μας επέβαλε η τρόικα και με σπαραγμό καρδιάς εφαρμόζει η "κυρίαρχη" Ελληνική κυβέρνηση ?

1 Τον απαρέγκλιτο σεβασμό στην αρχή της αναλογικότητας στη λήψη έκτακτων μέτρων εξυπηρέτησης του δημοσίου συμφέροντος.

Τα μέτρα δεν πρέπει να είναι μονομερή, άνισα και δυσανάλογα επαχθή, ιδίως σε βάρος των πιο ευάλωτων ομάδων, με σοβαρό και μόνιμο αντίκτυπο στα δικαιώματά τους (άρθρο 25 παράγραφος 1 του Συντάγματος).

2 Την αρχή της αναγκαιότητας και της προσφορότητας του μέτρου σε μια δημοκρατική κοινωνία που σέβεται και θωρακίζει την ανθρώπινη αξία και αξιοπρέπεια και δεν παρεκκλίνει από την αρχή της ισότητας. Το ίδιο ισχύει και για την αρχή της συμβολής κάθε πολίτη στα δημόσια βάρη ανάλογα με τις δυνάμεις του (άρθρο 4 παράγραφοι 1 και 5 του Συντάγματος).

3 Την προώθηση της κοινωνικής δικαιοσύνης στην άσκηση της οικονομικής πολιτικής, με όρους διαφάνειας και έγκαιρη παρέμβαση της πολιτείας για τη διασφάλιση της κοινωνικής ειρήνης και συνοχής (άρθρο 25 παράγραφος 5 του Συντάγματος).

4 Την αρχή της εμπιστοσύνης των πολιτών προς τη Δημόσια Διοίκηση, που αποτελεί συνισταμένη των αρχών του κοινωνικού κράτους δικαίου (άρθρα 1 και 25 παράγραφος 1 του Συντάγματος).

5 Τις θέσεις της για ισότιμη απόλαυση των θεμελιωδών ατομικών και κοινωνικών δικαιωμάτων που προκύπτουν από τις διατάξεις για προστασία της ανθρώπινης αξίας (άρθρο 2 του Συντάγματος), ισότιμη πρόσβαση στην Υγεία (21 παρ. 3 Συντάγματος) και την Παιδεία (16 παρ. 2 Συντάγματος), το δικαίωμα πλήρους και σταθερής εργασίας με κοινωνική ασφάλιση διανεμητικού χαρακτήρα (22 του Συντάγματος), της συνδικαλιστικής ελευθερίας (23 του Συντάγματος).

6 Την υποχρέωση του κράτους να εξασφαλίζει προοδευτικά με όλα τα διαθέσιμα μέτρα την πλήρη άσκηση των οικονομικών και κοινωνικών δικαιωμάτων (άρθρο 2 του Διεθνούς Συμφώνου για τα οικονομικά, κοινωνικά και πολιτιστικά δικαιώματα-Ν. 1532/1985).

7 Τις συμβάσεις της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας αρ. 87 (Ν. 4204/1961) και αρ. 98 (Ν.4205/1961), καθώς και τη νομολογία της Επιτροπής Συνδικαλιστικής Ελευθερίας. Σύμφωνα με αυτές, όταν μια κυβέρνηση θεωρεί στο πλαίσιο εφαρμογής πολιτικής οικονομικής σταθεροποίησης, ότι οι μισθοί δεν μπορούν να καθορίζονται ελεύθερα μέσω συλλογικών διαπραγματεύσεων, ο περιορισμός αυτός θα πρέπει να αποτελεί εξαιρετικό μέτρο, στο βαθμό του απολύτως αναγκαίου και για εύλογο διάστημα.

8 Την Ευρωπαϊκή Σύμβαση Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων (Ν.Δ. 53/1974) και τη νομολογία του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, από τις οποίες προκύπτει ότι μια δραστική μείωση κοινωνικής παροχής ενδέχεται να στοιχειοθετεί παράβαση των διατάξεων της σύμβασης.

9 Τον Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Χάρτη του 1961 (Ν. 1426/ 1984) και τη νομολογία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Κοινωνικών Δικαιωμάτων. Σύμφωνα μ’ αυτές, όταν ένα κράτος οφείλει να σταθμίσει αλληλοσυγκρουόμενα συμφέροντα για να διαθέσει δημόσιους πόρους, τα μέτρα πρέπει απαραιτήτως να ισχύουν για εύλογο διάστημα και να συμβάλλουν με μετρήσιμο τρόπο στην πρόοδο.


enet.gr

Η Αρχαιοελληνική θεώρηση για την ανθρωπογονία


Δεν θέλω να επηρεάσω το θρησκευτικό σας αίσθημα για τη δημιουργία του ανθρώπου. Ο καθένας έχει δικαίωμα να ακολουθεί τα δικά του "πιστεύω". Διαβάστε όμως το παρακάτω απόσπασμα για να είστε ενημερωμένοι πως έβλεπαν οι αρχαίοι Έλληνες τη δημιουργία του ανθρώπινου είδους και σκεφτείτε μόνο αυτό. Γιατί αυτή η εκδοχή να είναι λιγότερο πιστευτή από την εκδοχή της δημιουργίας του ανθρώπου όπως περιγράφεται στο κεφάλαιο Γένεσις της Παλαιάς Διαθήκης;
"Σύμφωνα με τον Ησίοδο ο Δίας και ο Προμηθέας βρίσκονταν σε μεγάλη αντιμαχία. Έτσι με εντολή του Δία ο Ήφαιστος πλάθει με χώμα και νερό την Πανδώρα,την πρώτη γυναίκα. Η Αφροδίτη και οι Χάριτες τη στολίζουν με χάρη, η Αθηνά της διδάσκει τις τέχνες και τέλος ο Ερμής της φυτεύει μέσα στα στήθη της τα ψέματα και τα πλάνα λόγια που μπορούν να προκαλέσουν μεγάλη συμφορά. Η Πανδώρα άνοιξε και το καπάκι από το κουτί που περιείχε όλα τα κακά του κόσμου κι έτσι "μύρια πάθη στους ανθρώπους σκόρπισαν".

Σύμφωνα με τον πλατωνικό διάλογο οι θεοί έπλασαν τα ζώα μέσα από γη και φωτιά, σμίγοντας και όσα με τη φωτιά και με τη γη γίνονταν κράμα. Όταν έπρεπε να τα στείλουν στο φως πρόσταξαν τον Προμηθέα και τον Επιμηθέα να τα στολίσουν και να μοιράσουν δυνάμεις στο καθένα, όπως έπρεπε. Ο Προμηθέας ζήτησε από τον Επιμηθέα να κάνει τη διανομή, αλλά επειδή ο δεύτερος δεν ήταν όσο σοφός απαιτούσε το έργο έκανε κακή διαχείριση, ξόδεψε όλες τις δυνάμεις και άφησε αστόλιστο το γένος των ανθρώπων. Ο Προμηθέας ψάχνοντας να βρει σωτηρία για τους ανθρώπους έκλεψε από τον Ήφαιστο και την Αθηνά την έντεχνη σοφία μαζί με τη φωτιά και τους τα χάρισε. Βέβαια για την πράξη του αυτή ο Προμηθέας τιμωρήθηκε σκληρά από τους θεούς.
Σε άλλους μύθους ο Προμηθέας ενώνεται με την πρώτη γυναίκα την Πανδώρα, που γεννά το Δευκαλίωνα και την Πύρρα και γίνεται ο γενάρχης των ανθρώπων γενικά και των Ελλήνων ειδικά. Ο Προμηθέας δίδαξε στους ανθρώπους τις τέχνες και τις επιστήμες με τις οποίες επιβίωσαν.

Και συνεχίζουμε με το γνωστό κατακλυσμό γιατί να δεχτώ την εκδοχή των Εβραίων με το Νώε και όχι των Ελλήνων με το Δευκαλίωνα και την Πύρρα; Σύμφωνα με αυτόν τα πολύ παλιά χρόνια επειδή οι άνθρωποι είχαν γίνει κακοί ο Δίας αποφάσισε να τους εξαφανίσει με κατακλυσμό. Με συμβουλή του Προμηθέα (του προστάτη των ανθρώπων) ο Δευκαλίωνας κατασκεύασε μια λάρνακα και κλείστηκε μέσα σε αυτήν μαζί με τη γυναίκα του την Πύρρα και όλα τα απαραίτητα εφόδια. Όταν τα νερά του κατακλυσμού σκέπασαν τα πάντα, η λάρνακα του Δευκαλίωνα που ταξίδευε πολλές μέρες προσάραξε σε μια βουνοκορφή, στον Παρνασσό (ή στην Όρθρη ή στον Άθω ή στη Δωδώνη). Όταν η βροχή σταμάτησε και τα νερά αποτραβήχτηκαν ο Δευκαλίωνας και η Πύρρα βγήκαν από τη λάρνακα και αφού ευχαρίστησαν το Δία που τους έσωσε του ζήτησαν να δημιουργήσει εκ νέου ανθρώπους. Ακολουθώντας τις οδηγίες του θεού, ο Δευκαλίων και η Πύρρα σκέπασαν τα πρόσωπά τους και στη συνέχεια έπαιρναν πέτρες από τη γη και τις έριχναν πίσω από την πλάτη τους χωρίς να κοιτάζουν. Από τα λιθάρια που έριξε ο Δευκαλίωνας γεννήθηκαν οι άνδρες, ενώ από τα λιθάρια που έριξε η Πύρρα γεννήθηκαν οι γυναίκες. Οι άνθρωποι που δημιουργήθηκαν από τις πέτρες ονομάστηκαν λαός, δηλαδή οι άνθρωποι που γεννήθηκαν από τις πέτρες, επειδή στα αρχαία Ελληνικά η πέτρα ονομάζεται λας. Από το Δευκαλίωνα και την Πύρρα γεννήθηκε και ο Έλληνας, από τον οποίο έλκουμε το όνομά μας."
theogonia.gr

Παρασκευή 25 Ιουνίου 2010

Αυτός ο άνθρωπος, αυτός.


Ανοιγα το παράθυρο του δωματίου μου και σχεδόν έβλεπα τι γινόταν στο Εκτελεστικό τουΠασόκ.

Σπίτι απέναντι από το Κίνημα, δίπλα στην ''Εξόρμηση'', απέναντι από την ''Αιχμή''.

Παραμονές της δεκαετίας του 80 και εγώ μια ευκολόπιστη (ακόμη είμαι) ρεπόρτερ, που θαυμάζω τον Αντρέα και πιστεύω πως θ αλλάξει τον κόσμο.

Δουλεύω για τρεις και εξήντα στο ...κομματικό όργανο, έχοντας παραιτηθεί από τηνΕλευθεροτυπία, γιατί από εκείνο το μετερίζι, δε συμμετέχω ενεργά στην αλλαγή του κόσμου.

Βλέπω συχνότατα τον Αντρέα, είτε από το παράθυρο του δωματίου μου, (οι κόρνες ειδοποιούν πάντα ότι παρκάρει), είτε από το γραφείο του Μαρούδα και του Στρατή, που στοχεύουν κατευθείαν στο γραφείο του Μεγάλου. Ο αρμόδιος επί των καφέδων, μας γνωστοποιεί εγκαίρως τα κέφια του, ώστε να προετοιμαζόμαστε καταλλήλως, γι αυτά που θ ακολουθήσουν.

Ο Αρκούδος, (ο Αθανασάκης), μας μεταφέρει τα καινούργια αστεία του, ο Αντώνης Σ. εξυφαίνει αστικούς μύθους(;) για μια γκαρσονιέρα στον περιφερειακό, όπου ξεκουράζεται, μόνος ή με παρέα, κάποια απογεύματα, ο Αντρέας Χ. τον προσφωνεί πάντα ''Πρόεδρέ μου'' και τον σέβεται αληθινά, η Αθηνά Ραπίτου, μετρημένη και προσεκτική πάντα, μας επαναφέρει στην τάξη, όταν αναλύουμε ''γυναικεία'', τι σόι αρσενικό, είναι αυτός ο τύπος, που λατρεύει ξαφνικά όλη η Ελλάδα, ο Σεραφείμ Κωνσταντινίδης, μας αγνοεί επιδεικτικά, ασχολούμενος μόνο με οικονομικές αναλύσεις, ενώ ο Γιώργος Παπαχρήστος, είναι ερωτευμένος με τη Νατάσσα και θέλει να γίνει σταρ.

Που και που έρχεται και η Μαλβίνα και μάλιστα υπερθεματίζει -στο πόσο ελκυστικός είναι ο Μεγάλος- χρησιμοποιώντας λέξεις, που κάνουμε πως καταλαβαίνουμε, αλλά μετά, ψάχουμε στο λεξικό.

Ο Αντρέας λοιπόν, όταν απαλάσσεται από τις βαρετές κουστωδίες, που και καλά τον προστατεύουν από τους ενοχλητικούς και όταν δεν παίζει εκείνους τους ανόητους ρόλους που του υπαγορεύει το αξίωμά του, είναι ο πιο γοητευτικός άνθρωπος του πλανήτη.

(Εμένα μ άρεσε πολύ, όταν παρατηρούσα, κάποιους να του αναλύουν επί μακρόν, ένα αδιάφορο γι αυτόν, θέμα κι εκείνον να ξεστομίζει πάντα, την κλασσική ατάκα

''Τι μου λες;''

και να εξαφανίζεται. Μια φορά, την είπε και σε μένα.)

Ο Αντρέας στη Χαριλάου Τρικούπη, είναι η Αλίκη στη WONDERLAND!

Είναι μέσα στο παραμύθι. Είναι το ίδιο το παραμύθι.

Ωρες ώρες, πιστεύω πως έχει καταλήξει σε 5-6 δυνατούς ρόλους της παγκόσμιας δραματουργίας και τους παίζει αναλόγως των περιστάσεων. Θέλω να πω, ότι τον έχω δει με τα μάτια μου, στο ρόλο του Ρεξ Χάρισον στην ''Ωραία μου Κυρία'', του Τσάρλτον Εστον στον ρόλο του Μωυσή, του Ζεράρ Ντεπαρντιέ στον ''Συρανό'', αλλά και του Αντονι Κουίν στο''Ζορμπά''... Εννοείται ότι υπάρχουν φορές, που επιλέγει το στυλ Χορν, σε εκρηκτικό συνδυασμό με (ολίγον) Τζακ Νίκολσον, για εξαιρετικές περιπτώσεις...

Κάνει πάντα κομπλιμέντα σε όλες μας, στη Μαριάννα, στη Μαρίνα του Λαλιώτη, στη Ρένα Λ., στην Καίτη, ακόμη και στην Καλλιόπη Μ. Υποδύεται ότι ζηλεύει, όταν πάμε με τηΜαργαρίτα, τη Σοφία και την Τίνα, στον μπαρμπα Γιάννη στα Εξάρχεια, για φασολάδα ή κεφτέδες.

Βάζει -θεατρικά- τις φωνές στον Κουλούρη, για αυτοσχεδιασμούς που δεν εγκρίνει, ακούει με προσοχή τον Γεννηματά, (που λίγο πριν, με έχει βάλει ''μέσον'', για να φτιάξει η μαμά μου τυρόπιτα), ''συνομωτεί'' με τον Λιβάνη, τα παίρνει με τον Ζιάγκα, ''ζηλεύει'' το σουξέ τηςΜελίνας, λέει πάντα -ποιός ξέρει τι;- μυστικά με τον Κάρολο, μιμείται, κρυφά, τα εκατοντάδες τικ του Ακη, αυτοσαρκάζεται, γελάει δυνατά...

Μετά από μια απίστευτη προεκλογική συγκέντρωση στην Κρήτη, μας καλεί -καμμιά τριανταριά δημοσιογράφους- για ένα ποτό. Ρεσιτάλ χιούμορ και διπλωματίας, απίστευτη ενέργεια, συναρπαστική προσωπικότητα. Απαντάει σε όλες τις ερωτήσεις, κάνει ντρίμπλες, καρφώνει με στυλ, φλερτάρει, εκεί που νομίζεις ότι παραδίνετα σε στριμώχνει, μπλοφάρει, κινείται ανάμεσά μας σαν να παίζει σκάκι.

Ενας δημοσιογράφος μόνο, δε συμμετέχει στο...συμπόσιο, ίσως γιατί ''δουλεύει στο Ριζοσπάστη'', μ ενημερώνει η Μαριάννα. Αργότερα ρεμβάζοντας στο μπαλκόνι, μου συστήνεται. Γιώργος Βαρεμένος.

Ενας άλλος τύπος, που τον είχα γνωρίσει σε μια αποστολή στο Ευρωκοινοβούλιο, μοιάζει κι αυτός συνεπαρμένος, αλλά όχι από τον Αντρέα. Αυτός ασχολείται μόνο με τον Λαλιώτη. Είναι ο Πέτρος Κωστόπουλος.

Σ αυτό το κείμενο, δε θα μιλήσω για τον πρωθυπουργό, που γνώρισα λίγο πριν το 80, ούτε για την πολιτική του και το πού μας οδήγησε, ούτε για τον Αρχηγό που ...έβλεπε τα στελέχη να φεύγουν, μιλάω για τον Αντρέα που έζησα στη Χαριλάου Τρικούπη, στο Καστρί, σε κάποιες αποστολές, αλλά και κάποια μοναδικά βράδυα στου Τσιτσάνη και στο Περιβόλι του Ουρανού.

Τέτοια ώρα, ήταν που έφευγε, πριν από 14 χρόνια, στο σπίτι του στην Εκάλη.

Στο πρώτο μέρος αυτού του κειμένου, ξεκαθαρίζω πως θέλω να μιλήσω, για τον απλό Αντρέα Παπανδρέου, που γνώρισα, στο περιθώριο της πολιτικής του δράσης.

Αν και το επίθετο ''απλός'' για τον Αντρέα, ισοδυναμεί με ύβρι.

Πόσα δεν είχε ακούσει, τόσα χρόνια...

τι παπατζή τον χαρακτήρισαν, τι λαικιστή και λαοπλάνο, άλλοι είπαν ότι ήταν ιδεολόγος, μαρξιστής, τροτσκιστής, αστός ριζοσπάστης, παιδί της αστικής ελίτ, αριβίστας, εθνικιστής, ασυνεπής, ιδιοφυής, μαχητικός, φιλόδοξος, αντιπνευματικός, κυνικός, δημαγωγός, ανασφαλής, πραγματιστής, με διπλή γλώσσα, χαρισματικός, ανειλικρινής, εγωπαθής,αμοραλιστής, κρυψίνους, αυταρχικός και και και

Ο Αντρέας, ήταν πάνω απ όλα, ενδιαφέρων. Του άρεσε το μπαλκόνι, το κάθε είδους μπαλκόνι. Ηξερε -και σίγουρα τον γοήτευαν πολύ- τα παιγχνίδια των ΜΜΕ, το κατείχε το θέμα όσο κανείς, μην ξεχνάμε πως έκανε σε μια νύχτα, φίρμα τον Μπιρσίμ, (τον σκηνοθέτη που θα μείνει στην τηλεοπτική ιστορία, ως ο άνθρωπος, που έκανε το τόσο, ΤΟΟΟΟΣΟ!!!).

***

ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΘΕΑΜΑ

Αυτός -και όχι ο Λαλιώτης, λένε αυτοί που ξέρουν- επέλεξε προχωρημένα, CARΜΙΝΑBURΑΝΑ, να ντύνει μουσικά προεκλογικές συγκεντρώσεις και ομιλίες του, ''ώστε ν ανατριχιάζει ο..κυρίαρχος λαός'', την ώρα που άλλοι, για τον ίδιο σκοπό επέλεγαν Ρόμπερτ Ουίλιαμς.

Γνώριζε καλά, ότι με τη συμπεριφορά του, πυροδοτούσε αυτόματα, τις πιο θεαματικές ιστορίες, τους πιο καυτούς αστικούς μύθους, που ειπώθηκαν ποτέ για πολιτικό ηγέτη και αυτό του άρεσε πολύ.

Τα πάθη και οι αδυναμίες του, έγιναν πρωτοσέλιδα και μπεστ σέλερ, οι ίντριγκες του περιβάλλοντος του, υπήρξαν προσφιλή θέματα δεκαετιών, η ανατροπή, η ρήξη και η''παράσταση'' που επέλεγε, ανάλογα με την περίσταση, έγραφε κάθε φορά, ιστορία.

Αν και ως ασθενής, βίωσε τη μετατροπή του, σε μείζον τηλεοπτικό θέαμα, τα νικητήρια φιλιάμε τη Δήμητρα στα μπαλκόνια, αλλά και το -τέλεια σκηνοθετημένο- νεύμα στη σκάλα του αεροπλάνου, ευτυχώς συνέβησαν σε προ-μεσημεριανών εκπομπών, εποχή, αλλιώς ακόμη θα σχολίαζαν τα πάνελ, το συμβολισμό που υπέκρυπτε το δημόσιο τάισμα της τούρτας με το κουταλάκι και άλλες''αυθόρμητες'' κινήσεις και γενικότερα το τι ήθελε να πει ο ποιητής.

Το θέμα είναι, πως αυτός ο μποέμ τύπος, που εμφανίστηκε στη νεότερη πολιτική ιστορία, καπνίζοντας αρειμανίως, μ ένα ζιβάγκο κι ένα πέτσινο σακάκι, σηματοδότησε καθοριστικά και...γοητευτικά την «γεμάτη πάθος συνάντηση, της πολιτικής και του θεάματος''

***

Η ΑΔΥΝΑΜΙΑ

Ετυχε πολλές φορές, να καθήσουμε στο ίδιο τραπέζι στο ''Χάραμα'' και στο ''Περιβόλι του Ουρανού''. Γλεντούσε και έπινε, με πάθος, σαν να είχε χρόνια να το κάνει ή σαν να επρόκειτο να μην το ξανακάνει. Το αγαπημένο του ζειμπέκικο, που του έδινε και καταλάβαινε, ήταν ο ''Αητός χωρίς φτερά''.

Αυτό μπροστά σε κόσμο, γιατί μεταξύ στενών φίλων, η επιλογή ήταν πιο hard! Εκεί ζητούσε κομμάτια της Ρίτας Σακελλαρίου, με κορυφαίο το ''Αυτός ο άνθρωπος, αυτός''.

Κάποτε στη γιορτή του στο Καστρί, ο ένας από τους δύο μικρότερους γιούς του, που τόλμησε μετά απ αυτό το τραγούδι (που χόρεψε με απίστευτο πάθος), να βάλει στο πικ απ, έναν ροκ δίσκο και μάλιστα στη διαπασών, έφαγε μια ...απαστράπτουσα καρπαζιά, που είδε τον ΤζιμΜόρισον, φαντάρο! Αδικα η κατακόκκινη Μαργαρίτα, προσπάθησε να το παρουσιάσει ως οικογενειακό αστείο, (είμασταν και πέντε δημοσιογράφοι εκεί), ο μικρός είχε δει τον ουρανό σφοντύλι.

***

ΤΟ ΚΟΚΚΙΝΟ ΜΥΣΤΙΚΟ

Ο καθηγητής και πρύτανης στην Καλιφόρνια, στο μυθικό Μπέρκλεϊ, είχε ένα μυστικό, που απέφευγε να συζητάει.

Ηταν Ολυμπιακός.. στην παρανομία!

Μόνο με όποιους αισθανόταν ασφαλής, πανηγύριζε σε νίκες του ή έπεφτε σε κατάθλιψη στις γαυροπανωλεθρίες...

Στους πολλούς, το έπαιζε υπεράνω ομάδων.

***

ΤΟ -ΠΟΛΥ- ΜΑΚΡΥ ΖΕΙΜΠΕΚΙΚΟ ΣΤΟ ''ΠΕΡΙΒΟΛΙ''

Ενα ξημέρωμα στο ''Περιβόλι'', είμασταν σε γειτονικά τραπέζια. Εκείνος με Γεννηματά,Μελίνα, Παπούλια, Χαραλαμπόπουλο, Ζιάγκα, Τσοχατζόπουλο (προ πλουτισμού) κ.α

Εμείς δημοσιογραφική παρέα, που κάλυπτε την συγκέντρωση, που είχε προηγηθεί. Ο ΜάκηςΓεωργίου, η Δήμητρα Γκουντούνα, ο Γιάννης Δημαράς, η Γιάννα Παπαδάκου, ο Γιώργος Δουατζής, η Εμυ Κροκίδη και μάλλον και ο Γιώργος Τράγκας.

Ο Αντρέας, έχει ήδη χορέψει το ''δικό'' του τραγούδι, τον ''Αητό''.

Η ορχήστρα παίζει την εισαγωγή από το ''δικό'' μου αγαπημένο τραγούδι, ''Αγάπη που γινες δίκοπο μαχαίρι.'' Κοιτάζω τη Μελίνα, μου γελάει. Της δείχνω την πίστα, μου τη δείχνει κι αυτή. Κάνω πως δεν καταλαβαίνω, ο Γεωργίου σκύβει συνομωτικά ''πάμε επάνω και θάρθει κι εκείνη, θάναι θεματάρα, έχω και φωτογραφική μαζί μου..''

Σηκώνομαι, ο Μάκης μ ενθαρρύνει, ''τις δύσκολες στροφές θα τις κάνω εγώ'', έχει έτοιμη τη μηχανή πάνω στο τραπέζι, σύριζα στην πίστα.

Ρίχνω μόνη μου τις πρώτες βόλτες, η Μελίνα χτυπάει παλαμάκια και τραγουδάει, (αλλά από τη θέση της), έχω γίνει μούσκεμα από ντροπή, ο Μάκης γελάει και -κάνει πως- χορεύει, θέλω να πεθάνω πριν τελειώσει το τραγούδι που χορεύω μόνη μου, μπροστά στο ..Εκτελεστικό Γραφείο του Πασόκ.

Και τότε ακριβώς, σηκώνεται ο Αντρέας, (λέω, θα με χαστουκίσει, όπως ο Φούντας τηΣτέλλα), έρχεται δίπλα μου, γονατίζει και ξεκινάει να χτυπάει ρυθμικά παλαμάκια. Την ίδια στιγμή, ο Γεωργίου αρπάζει τη μηχανή κι αρχίζει να φωτογραφίζει. Ερχεται κι ο Γεννηματάς, από κάπου πετιέται κι ο Γείτονας, αλλά η Μελίνα σταθερή στη θέση της.

***

ΟΙ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ

Κάποτε επιτέλους το ατέλειωτο τραγούδι τελειώνει, η δραματική χορογραφία ολοκληρώνει τον κύκλο της, ο ακομπλεξάριστος πρωθυπουργός μας φιλάει, σπεύδω ημιλιπόθυμη, στο τραπέζι των συναδέλφων μου, για ν ακούσω αυτές τις 3 ατάκες.

Δημαράς. -Καλά, δεν ντρέπεσαι καθόλου, εσύ;

Γκουντούνα. -Ευτυχώς που δεν ήταν ο Χαρίλαος εδώ, να σε δει.

-Γεωργίου. -Τόχουμε το θέμα!

ΥΓ 1. Μάκη, πότε θα μου δώσεις μία, από αυτές τις φωτογραφίες;

ΥΓ 2. Αντρέα- Μελίνα- Γιώργο, καλή συνέχεια στο ταξίδι σας.